17 may 2007

El 17 de maig del 2006


Ja fa un any de la final de París i, tot i que soni a tòpic, me’n recordo com si fos ahir. És curiós perquè el Barça ha canviat molt i hem viscut molts fets, la majoria desagradables, que ens allunyen molt de l’emoció i les ganes amb les que vam viure aquells moments. Recordant el que vaig viure aquell dia voldria trobar les forces necessàries per seguir lluitant per aquest equip i per somiar en poder repetir aviat l’experiència.

Per un militant culé que havia lluitat sense descans en els darrers anys de penúries, aquella final era com un premi. Era el reconeixement a l’esforç empleat i era l’oportunitat de que el Barça ens retornés les llàgrimes de ràbia que havíem plorat masses vegades. El dia era per els que mai vam abandonar el vaixell quan s’enfonsava, era per a nosaltres i jo ho sentia a cada minut.

Havia somiat durant molts anys en dedicar tot un dia a sentir el que era una final de Champions del Barça, a cremar les hores a l’espera d’arribar a l’inici del partit i així ho vaig fer. Vaig portar a terme, punt per punt, tot el que tenia previst. Des d’estar tot el dia a casa o desconnectar-me dels problemes externs fins a veure la part definitiva de la final de Wembley, els programes previs de televisió i connectar la ràdio per saber les alineacions o ocupar el meu lloc davant la pantalla gegant abans que la majoria. La final la volia viure jo, sentir tot el que sempre havia somiat sense que ningú em pogués fer caure del núvol en el que estava. Suposo que el somni era guanyar però també era viure el dia a la meva manera i això ja ho estava complint.

De la primera part del partit en recordo l’immillorable mosaic dels seguidors, la presentació dels jugadors amb l’himne de la Champions de fons, l’expulsió i el gol anul·lat, la por que vaig sentir que ens van xiular la falta prèvia al gol, el fred que em va recórrer el cos quan la pilota entrava a la porteria del Barça i la desesperació per no poder remuntar. A la mitjà part vaig estar sol i només volia creure en la victòria, no contemplava perdre, de fet, no ho vaig contemplar mai.






De la segona part en recordo la impotència per no poder marcar, el moment en que Henry encarava a Valdés i el cor se m’aturava i les sensacions viscudes gràcies al gol d’Eto’o. Des d’aquest moment, tot va anar rodat i amb el gol de Belletti vaig veure que aquell era el dia que el destí ens reservava per a nosaltres. Amb la victòria a la mà, l’àrbitre va xiular el final i lluny de sentir eufòria vaig recordar els mals moments viscuts i em vaig felicitar perquè aquella victòria també era meva, jo la sentia molt meva.



D’aquell dia fins avui he vist mil vegades el resum del partit però no me’n canso. Cada vegada m’emociono i penso en les sensacions viscudes quan veia el partit en directe. Avui l’he tornat a veure, feia molts dies que no ho feia, i les sensacions i l’orgull segueixen intactes com si el partit s’hagués jugat ahir. Recordo les cares, les pors, les alegries, les jugades... Ho recordo tot.

A la vida hi ha moments i sensacions que mai oblides i les que vaig viure aquell dia no crec que se m’esborrin mai. N’hi hauran d’altres, o això esperem, però les d’aquell 17 de maig de 2006 les portaré sempre amb mi com un tresor que no té preu.

Foto: pixlzon.net

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Collans que ràpid q oblido les alegries i q grabades q portuuu les desgracies.Déu ser la mala època q ronda.
Jo tic mal acostumat a voler win i allò ja ha passat :D. Si noi 1 any q semblava q ens menjavem el món i aquest any no hem guanyat ni un miserable partit contra cap rival de mínima entitat, ni lliga, ni xampinyons.....ni enlloc.

No em sortiu amb lo del Werder, q allò no em serveix per salvar cap partit i menys quan l'Espanyol se la repassat

adeussss

Jorj

Anónimo dijo...

Q costava arrodonir una temporada digne i aixi almenys, tenir una bona època amb una xampinyons pel mig. Això ara pot quedar molt tallat....massa curtet.

Jorj

Anónimo dijo...

Jorj

Quina raó que tens en dir que ens hem quedat curts. Som tan autodestructius que no hem sabut aguantar gaire temps a un grup de grans jugadors com el que tenim, o teníem. Ens hem convertit en nous rics i prepotents amb massa poc. Et sonen les 3 Champions en 5 anys dels veïns de la capital.

Nicolás Ribas dijo...

Quins records, quin partit, quina emoció... estic orgullós d'aquest equip, passi el que passi aquesta temporada, les últimes dues temporades m'han fet molt feliç, especialmente la primera Lliga i la Champions de l'any passat, jo no ho oblidaré mai, el millor dia de la meva vida, com passa el temps...

Força Barça collons, Força Barça!! Aquesta setmana retornarem al liderat, sino, ja ho vereu.

Tips de merengue dijo...

Veure les imatges et torna a posar els pels de punta. QUin dia més intens! Agafem força, recordem l'equip que hem sigut i el que encara podem ser. Són quatre partits, solament quatre i podrem celebrar la lliga. Contra l'At. Madrid, tots amb el Barça.
Jo també crec que agafem el liderat.
Ànim!!!!!
http://tipsdemerengue.blogspot.com